EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

HOGYAN LEGYÜNK ZÖLDEK?

A fenntarthatóságra nevelés témakörében hallhattunk értékes előadást iskolánkban hétfőn délelőtt. Az ökoiskolák mindennapjaiba tekinthettünk be előadónk Fazekas Sándorné által.
Gyakorlati tapasztalatokat és megerősítést kaptunk abban a tekintetben, hogy már iskolánkban is tevékeny munka folyik a fenntarthatóság témakörében. A MÓRA iskola honlapján számos program megvalósítása kísérhető figyelemmel a fenntarthatóság témájának megvalósításában (őszi témakörökben: állati jó könyvjelző készítése, papír-, falevél-, szemétgyűjtés).
Megbizonyosodhattunk, hogy a környezeti nevelés jó gyakorlatokon keresztül valósul meg intézményünkben is, amely nagyon izgalmas területnek ígérkezik, hisz azonnali alkalmazkodást kívánó pedagógiai terület. Olyan tevékenységközpontú változást idéz elő, amely igényli a diákközpontú megközelítést és hatása a tevékenységorientált tanulásban érvényesül.
A fenntarthatóságra nevelés elmélete és gyakorlata soha nem befejezett, nem másolható minta. A cselekvési folyamat az egyes szereplők együttműködésére, folyamatos egymásra hatására épül és a szereplők változása a többiekben is változást indukál.
Előadónk szerint az Ökoiskola programja az egész intézmény fenntarthatóságra nevelését jelenti. Pedagógiája nemcsak a tanításban érvényesül, hanem az iskolai élet minden területén. Az éves program részei a környezetvédelem, témahetek, kampányok, együttműködés a hazánkban jelenleg működő 1300 iskola között, melyek közül 75 már örökös Ökoiskola.
Köszönjük az újszerű és inspiráló gondolatokat elindító előadást, amely Szent-Györgyi Albert örökérvényű sorait juttatta eszembe:
„A természet hatalmas, az ember parányi, ezért talán az ember léte attól függ,
milyen kapcsolatot tud teremteni a természettel.”

dr. Tóthné Sándor Györgyi
image
image
image
image
image