EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

ÉLMÉNYSZERŰEN TANULNI ÉS TANÍTANI

ÚTRA KELTÜNK…
Azért, hogy hon- és népismeret órán megismerkedjünk örökségünkkel, hagyományainkkal és nagyjainkkal. Középpontba állítva a Kárpát-medence és környékének magyar tájneveit, nevesebb néprajzi csoportjait és népviseleteit. Petőfi Sándor: Magyar vagyok című csodálatos verse adott alapot az egyedi óratervezéshez, megfogalmazva, hogy milyen csodálatos magyarnak lenni, s nincs annyi szám, ahány szépség található országunkban.
Teleki Mária okleveles néptánctanár - izgalmas útvonaltervezése nyomán - a népviseleteken keresztül mutatta be a tájegységek tematikus egységeit, a sokszínű szokásokat és a mindennapok és ünnepnapok csodálatos világát.
A 6.a osztály tanulóival pontosan megismertette a viselet fontosságát, a viselés módját, egy-egy ünnepi öltözet elkészítésének idejét, viselőjének életkorát, vagyoni helyzetét. A gyerekeket elkápráztatta a kalotaszegi népviselet gazdagsága, díszítettsége. Izgalmas kvízkérdésekből tudtuk meg, hogy mit jelent a pliszírozás, hol kötik meg a szoknyát, kik viselnek főkötőt, mi az a vendéganyag, hol viselik a pendelyt…
MEGÉRKEZTÜNK …
A néprajzi barangolásunk utolsó állomáshelyére, amely a Hajdúság volt. Tanítványaink ezt a népviseletet tánc közben is megcsodálhatták a Hajdúböszörményi Bocskai Néptáncegyüttes táncospárjának jóvoltából. Sőt a tanóra végén a hatodikosok is táncra perdültek, és a Hajdúdorogi Móra Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola díszterme így egy rövid időre táncházzá alakult.

Mislovics Andrea
néprajztanár

image image
image image
image image
image image
image image
image image
image image
image
image
image
image