EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

MESTERPROGRAMOK BESZÁMOLÓI 2022/2023. tanév Hajdúdorog, 2023. június 30.
A Hajdúdorogi Móra Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában - a 2022/2023. tanévben - 3 fő mesterpedagógus készíti mesterprogramját.

FÁCZÁN GABRIELLA szolfézstanár, fejlesztő-innovátor mesterprogramjában (2020-2024) a zeneismeret tantárgy 1. és 2. évfolyamához kapcsolódó digitális tananyagot és játékos interaktív feladatbankot készíti. Célja, a tanulók zenei műveltségének gazdagítása, a zene iránti fogékonyság elmélyítése, a zenei ismeretek, készségek fokozatos bővítése, a zenét „értve figyelő” tevékenység kialakítása, a tantárgy megszerettetése és a tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése. A hatékony tanítási-tanulási folyamatok érdekében olyan eszközöket használ óráin, amelyek által a diákok motiváltabbak, nő az interaktivitásuk, továbbá gyorsabban és pontosabban kaphat visszajelzést a tananyag megértéséről. A tradíció, modernizáció és adaptáció hármas elvét szem előtt tartva - az órák menetét és a számonkérést gamifikálva - nagyszerű lehetőség nyílik arra, hogy a diákok a passzív befogadás helyett aktívan részt vegyenek az órákon. Ebben a tanévben a 2. évfolyam számára készítette el a digitális tananyagot.

KÖRTEFÁI ISTVÁN tanár úr fejlesztő-innovátor mesterprogramjában (2020-2024) a GEOMATECH program során elkészült GeoGebra fájlokat felhasználva egy felső tagozatos matematika oktatásban használható óravázlat gyűjtemény létrehozását vállalta. Ebben a tanévben az 5. évfolyamos óravázlatokat készítette el. Célja, a GEOMATECH program és a matematika tantárgy tantárgy tanításának korszerűsítése.

ZSADÁNYI CSABÁNÉ tanárnő mesterprogramjában (2021-2025) Alapozó terápiák mozgásfejlesztő foglalkozásokat tart heti rendszerességgel. A nagymozgások, egyensúly, a rugalmasság, ritmus, a finommotorika és a keresztmozgások gyakorlatsor hatással van a gyerekek idegrendszerére, ezáltal az agyban a beszéd, az írás és olvasás működéséért felelős területekre is. A mozgásos feladatok végzésével jól fejleszthetők a tanuláshoz szükséges részképességek, az idegsejtek közötti kapcsolatok stabilizációja. A gyakorlatsor hatással van a gyerekek idegrendszerére, a beszéd, az írás és olvasás működéséért felelős területekre is. Jelentősen csökkenhetnek a tanulási nehézségek tünetei, ha sikerül felszámolni az idegrendszer szerveződésében becsúszott hibákat. Ennek hatására javul az olvasás, helyesírás, oldódnak a számolási nehézségek, javulnak a szociális kompetenciák.

Mindhárom mesterpedagógus mesterprogramja hiánypótló és rendkívül hasznos iskolánk tanulói számára.
image
image
image
image
image