EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

MISLOVICS ANDREA BEMUTATKOZÁSA!
A Hajdúdorogi Móra Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezetőjének neveztek ki 2022 augusztusától. Az intézményben 2017 óta dolgozom, 2019 augusztusától köznevelési intézményvezető-helyettesként.
Szakmai tevékenységem az iskolával azonban már mintegy két évtizedes múltra tekint vissza, hiszen a Görög Demeter Művelődési Ház muzeológusaként a Helytörténeti Gyűjteményben és a Tájházban számos alkalommal múzeumpedagógiai foglalkozásokat tartottam. Így – bár akkor még csak alkalomszerűen – részt vehettem az általános iskolás gyermekek oktatásában. 2017 óta az igazgatóhelyettesi teendők ellátása mellett történelem, hon- és népismereti tantárgyakat is oktatok az iskolában.
Mind pedagógusként, mind pedig intézményvezetőként feladatomnak tekintem a közösségépítést. Úgy vélem, a felnövekvő generációnak kiskorától kezdve biztosítani szükséges olyan befogadó közeget, amelyet második otthonának tekint, biztonságban érzi magát benne, illetve érzelmileg kötődik hozzá. Emellett ő maga is belső késztetésből fakadóan, már nem csupán a közösség tagjának tekinti magát, hanem építeni akarja azt, aktív szerepet vállal a formálásában.
Természetesen lehetőséget teremtünk az intézményen belül a tanulók tudásának megalapozására, elmélyítésére, tehetségük kibontakoztatására. Ezáltal tanulóink az önálló, felelősségteljes gondolkodás birtokosaivá válnak, tiszteletet mutatnak társaik és környezetük iránt, képességeikkel helyt állnak az életben.
Az intézményi célkitűzés azonban csak papírra vetett szó maradna a fenntartó, a pedagógusok, az intézményi munkatársak és a szülők együttműködése nélkül. Az iskola alapítása óta eltelt évtizedek során kialakult a „mórás” öntudat, amely összeköti az itt végzett diákokat. Intézményvezetőként a célom, hogy ezt a közösségépítést folytassam. Az elmúlt évek során már megtapasztaltam a példaértékűnek tekinthető szülő tevékenység hatásait iskolánk mindennapjaiban. A felajánlások, a programok szervezése, teremdíszítés fontossága mellett követendő példát mutat a tanulók számára is. Az iskola nem egy elszigetelt helyként jelenik meg számukra, hanem a családjuk valamennyi tagjának fontos helyszínévé válik ezáltal.
Ahogyan az elmúlt években, úgy a jövőben is várakozással és nagy reményekkel tekintek kollegáimmal és munkatársaimmal való közös együttműködésre. Hiszen egy intézmény töretlen fejlődése, szakmai sikerei, innovációja, a változó világhoz való alkalmazkodása egy egységes célért közösen fáradozva érhető el. Az iskola pedagógusai nem csak a tananyag átadására törekednek, hanem részt vállalnak a tehetséggondozásban, készségfejlesztésben. Iskolánk munkatársai hasonlóképpen fontos munkát végeznek a mindennapokban, hiszen az iskola zavartalan működését biztosítják.
Intézményvezetőként jövőbeli célként fogalmazom meg az oktatás színvonalának fenntartását, fejlesztését, a közösségi keretek erősítését. Kiemelve azonban, hogy mindezt közösen, a Móra közösség tagjaival együttműködve érhetjük el.
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image