EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

Elsős pedagógusok

AMIKOR EGY TANÍTÓ NÉNI ELSŐS LESZ…
„Az álmok egy tanítóval kezdődnek, aki hisz benned, aki noszogat, ösztökél és fölsegít a következő lépcsőfokra.” (Dan Rather)

Sok tanító néni jár hasonló cipőben, mint most én. Negyedikeseim vannak, akiket négy éve ugyanekkor kaptam ajándékba. Mára már okos, ügyes, önálló kiskamasszokká váltak egytől egyig.
Újra izgalmas, kihívásokkal teli időszak vár rám. Igyekszem majd mindent megtenni annak érdekében, hogy zökkenőmentesen történjen az óvoda – iskola közötti átmenet. Éppen ezért kis tanítványaim játékos gyakorlatok, sok-sok mozgás kíséretében ismerkedhetnek majd meg a betűk és számok világával. Biztosan lesz majd a kis elsősök körében, aki művészien rajzol, ügyesen sportol, de lesz, aki matematikából vagy nyelvtanból emelkedik ki társai közül. Lesz olyan is, aki a legszorgalmasabb, a legmegbízhatóbb, a legprecízebb, a legkedvesebb, a legsegítőkészebb lesz…
Ahhoz, hogy ezeket a készségeket és képességeket megtaláljuk közösen, csapatként kell majd együttműködnünk. Egyfajta hármas szövetséget kell kialakítanunk gyerek, szülő és pedagógus között.
Célom az alapkészségek elsajátítása mellett az, hogy a gyerekek olyan módszerekkel is megismerkedhessenek, amelyekkel tanulásuk egyszerűbbé, gyorsabbá és hatékonyabbá válhat. A tanulás mellett olyan osztályközösség kialakítására törekszem, ahol tisztelik, segítik és elfogadják egymást a gyerekek. Olyan derűs és nyugodt légkört szeretnék kialakítani, ahová szívesen jönnek mindennap, és jól érzik magukat, barátokra találnak.
Bízzanak bennem/bennünk, bízzák ránk gyerekeiket, higgyék el, a MÓRÁBAN nem fognak csalódni!
image
Szilágyiné Szalka Enikő
tanító néni

KEDVES SZÜLŐK, LEENDŐ ELSŐS GYERMEKEK!
Keresztesi Mónika vagyok. Általános iskolai tanító és fejlesztőpedagógus szakon végeztem. A Móra iskolában 2023 óta dolgozom. Jelenleg a 4.b osztály osztályfőnökeként, ahol matematikát és magyart, felső tagozaton technikát tanítok, valamint fejlesztőórákat tartok 1- 8. osztályos tanulók számára.
Hivatásom legnagyobb kihívásának és legszebb részének tartom a gyermek előtt megnyitni a tudás kapuját, és megszerettetni velük a tanulást. Nagyon nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy én vezethetem be az első osztályba lépő kisdiákokat a számok és a betűk varázslatos világába.
Az iskolakezdés hatalmas lépés minden kisgyermek számára, elsős tanítóként igyekszem mindent megtenni, hogy ezt a folyamatot megkönnyítsem. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek örömmel jöjjenek az iskolába, szívesen, jó kedvvel tanuljanak, élmény legyen számukra az itt eltöltött idő, legyen szó tanulásról vagy szabadidőről. Mindehhez szeretetteljes, nyugodt légkör kialakítására törekszem.
Nagy figyelmet szeretnék fordítani a jó osztályközösség megteremtésére, az összetartozás erősítésére, hogy a gyerekek csapatként tudjanak együttműködni, felismerjék a fontos emberi értékeket, elfogadják és megbecsüljék egymást. Ennek érdekében az együttműködésre épülő munkaformákat alkalmazom.
Hiszek a játék, a mozgás, a tevékenykedtetés elképesztő erejében, ezért tanításom során kiemelt fontossággal bírnak. A tanóráimat változatos munkaformákon keresztül szeretném vezetni, figyelembe véve a gyerekek egyéni képességeit, adottságait. Úgy gondolom, hogy munkám sikerességének záloga a gyermekek érdekében a szülőkkel való folyamatos és harmonikus kapcsolat kialakítása, hiszen csak egymás szövetségeseiként érhetjük el a közös célt, hogy boldog, értelmes, kiegyensúlyozott gyerekeket neveljünk.
Célom, hogy a diákok a képességeikhez mérten a legtöbb tudást és ismeretet szerezzék meg, mi, pedagógusok pedig felfedezzük a bennük rejlő tehetséget, és megalapozzuk az eredményes iskolás éveket.
image image
image
image
image
image