EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

LEENDŐ ELSŐS OSZTÁLYOKAT TANÍTÓK A MÓRÁBAN
A 2022/2023. TANÉVBEN „Az ember ott szedi a tudományt, ahol találja, - ennél fogva nem mindig a tudósok könyvéből szedi.” (Móra Ferenc)
- Menő iskolába járni?
- Nagyon jó.
- MÓRA iskolába menni?
- Csudajó.
- Elsősnek lenni?
- Szuper jó.
- Írni, olvasni, számolni megtanulni?
- Világot kitárulkoztató… A szülők féltése, a legjobb döntés meghozatala hatja át az óvoda-iskola átmenet lépéseit. A Hajdúdorogi Móra Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola felkészülten, kiváló pedagógusokkal várja leendő tanítványait. Intézményünk városi szintű programjaival, ovisulis felkészítő foglalkozásaival segíti a tanulmányok alapkőletételét. Mindebben hatványozott szerepet vállalnak – a sokszínű programok sorában – a leendő elsős osztályfőnökeink: URGYÁNNÉ FEKETE ÁGNES és FODOR GYÖRGYNÉ.
Tanító néninek lenni csodálatos dolog. Mindkét kolléga személyiségével, tudásával, megoldókészségével biztos pontot jelent szülőnek, gyermeknek egyaránt. A világ egyik legnagyobb adományának tartom azt, amire ők képesek, megtanítják az óvodából érkező kicsiket olyan dologra, amely nélkül az életben nem lennének képesek boldogulni.
A csendes, nyugodt élet hívei ők. Gyengéd hangjukkal elhárítják a hangos szavakat. Munkájuk során megtanulták és alkalmazzák, hogy minden gyermek egyéniség, és őket valóban meg kell ismerni. Megtapasztalták, hogy közös erőfeszítésekkel lesznek partnerek, és az együtt elért eredményekből lesznek a közös sikerek.
Változik a világ, változnak a gyerekek. Tudom, hogy pedagógustársaim szakmai munkájukat a gyermekek köré építik, megtanítják őket tanulni és azt, hogy hogyan hozzák ki magukból a lehető legtöbbet. Tudásukkal Mórás értékeket teremtenek.
Milyen egy jó tanító? Milyen feladatokat lát el? Tyúkanyó, színész, őrmester, túravezető, bíró, tankönyvbolti eladó? Talán mindegyik egyben, aki felelősséggel és elhivatottsággal végzi a munkáját. A mi leendő elsős osztályfőnökeink egyfelől tudást, ismeretet adnak át, készségeket fejlesztenek, kompetenciákat alakítanak ki, másfelől nevelnek. Hatványozott figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra is.
Ők azok, akik szakmai, módszertani kultúrájukat folyamatosan újítják. Differenciáló, fejlesztő pedagógiai módszereket alkalmaznak. Építve a gyermekek iránti őszinte kapcsolatra, a szülők segítségére, megnyerésére és elégedettségére. Változatos intézményi és iskolán kívüli programok szervezésével és a partnerek bevonásával támogatják a multikulturális nevelést. Táborokat, kirándulásokat, kulturális- és sportversenyeket, közösségformáló programokat szerveznek.

image image
URGYÁNNÉ FEKETE ÁGNES és FODOR GYÖRGYNÉ pedagógiai munkája kiemelkedő. A tanulók irányába több mint 30 éve nyújtanak biztatást, sugároznak erőt, hitet, és adnak önmagukból sok-sok csepp emberséget.

Mislovics Andrea
köznevelési intézményvezető-helyettes
image
image
image
image