EFOP 3.3.5-17-2017-00049
EFOP 3.3.5

ELŐKÉSZÍTŐ IDŐSZAK AZ ELSŐ OSZTÁLYBAN
A Tavaszi Pedagógiai Napok keretén belül az „ELŐKÉSZÍTŐ IDŐSZAK a késleltetett írás-olvasás tanításához 1. osztályban” című online továbbképzésen vettünk részt Urgyánné Fekete Ágnes tanítónővel 2022. április 11–én. Az előadást Kapczárné Péli Erika és Somogyiné Győri Magdolna szaktanácsadók tartották.

Tematikája a következő volt.
Mi változott? NAT 2020 – KERETTANTERV magyar nyelv és irodalom
Kompetenciák
Más szemlélet – Tanmenet máskép(p)

A hagyományos és az új szemléletű tanmenet összehasonlítása.
Az új szemléletben rejlő lehetőségek tanmenetben, eredményekben
FŐBB TERÜLETEK:

I. Szociális készségek fejlesztése
… olyan tudásnak és készségnek az összessége, amely lehetővé teszi a megfelelő szociális viselkedést. (Reitz 2012)

II. Motoros fejlesztés
A motoros képességeknek öröklött – velünk született és a szerzett – születés után kialakult mozgástevékenységek fejlesztését foglalja magába.

III. Nyelvi fejlesztés
Azon képességek fejlesztése, melyek lehetővé teszik a helyes és kreatív nyelvhasználatot, írott és olvasott szövegek megértését.

IV. Kognitív fejlesztés
A kognitív képességek azok a megismerési, információ feldolgozási és gondolkodási tevékenységek, amelyekkel érzékeljük, felfogjuk és felhasználjuk a megszerzett tudásunkat. Ezek a képességek teszik lehetővé az értelmi működést.

V. Matematikai képességek fejlesztése

Említést tettek a DIFER füzetek (Számolás, Tájékozódás, Írás, Betűfelismerés) fejlesztő hatásairól. Iskolánk 1. osztályos tanulói rendelkeznek a felsorolt kiadványokkal, és folyamatosan oldják meg a benne található feladatokat.
Nagyon hasznosnak tartottuk, hogy a fejlesztési lehetőségeket a tanítási órákon alkalmazott játékokon keresztül mutatták be. Szakmai tudásunkat, módszertani ismereteinket tovább gazdagítottuk a látottak és hallottak alapján.

Fodor Györgyné
image
image
image
image
image